Șoc pentru industria vehiculelor electrice: Tesla a fost depășită de rivalul BYD
Industria vehiculelor electrice stabilește un nou record.
2022 a fost un alt an istoric pentru vehiculele electrice, producția anuală depășind 10 milioane de mașini pentru prima dată. Aceasta reprezintă o creștere considerabilă față de cifra din 2021 de 6,7 milioane, conform VisualCapitalist.
BYD Auto a trecut de Tesla pentru a deveni noul rege al vehiculelor electrice, sporindu-și producția cu 211% în 2022. Având în vedere această traiectorie, compania va deveni probabil primul producător auto din lume care va produce peste 2 milioane de vehicule electrice într-un singur an.
Producătorul chinez are o prezență limitată pe piețele externe, dar acest lucru s-ar putea schimba destul de repede. Compania plănuiește un impuls major în Europa, unde se așteaptă să construiască fabrici pentru a evita tarifele UE la importurile de mașini din China.
De asemenea, compania construiește o fabrică în Thailanda, pentru a produce modele cu volanul pe dreapta pentru piețe precum Australia, Noua Zeelandă și Marea Britanie.
Cum s-au descurcat Tesla, BYD și Hyundai
Tesla și-a crescut producția cu 40% respectabil în 2022, rămânând înaintea mărcilor occidentale precum Volkswagen (+10%) și GM (+13%), dar rămânând în urma rivalilor săi chinezi precum Geely (+251%).
Este incert dacă aceste mărci chineze își pot menține cifrele de creștere cu trei cifre, dar un lucru este clar: Tesla se confruntă cu mai multă concurență decât oricând.
Compania vizează o producție anuală de 20 de milioane de mașini până în 2030, ceea ce înseamnă că va trebui să mențină ratele anuale de creștere la două cifre pentru restul deceniului. Pentru a sprijini această inițiativă, Tesla plănuiește o fabrică de mai multe miliarde de dolari în Mexic, capabilă să producă 1 milion de mașini pe an.
Hyundai Motor Company, care deține și Kia, a înregistrat o rată de creștere similară cu cea a Tesla. Producătorul auto sud-coreean a fost un jucător relativ timpuriu în spațiul vehiculelor electrice, dezvăluind primul Hyundai Ioniq în 2016.
La sfârșitul anului 2022, mai multe țări, inclusiv Coreea de Sud, și-au exprimat dezaprobarea față de Legea de reducere a inflației a administrației Biden, care a retras creditele fiscale pentru vehiculele electrice neproduse în Statele Unite.
Hyundai construiește în prezent o fabrică de vehicule electrice de 5,5 miliarde de dolari în statul Georgia, dar această facilitate nu va deveni operațională până în 2025. Între timp, Coreea de Sud și-a revizuit propriul program de subvenții pentru vehicule electrice pentru a favoriza mărcile autohtone.